Jyväskylä 2015

25-29 juni är Triangelns IK i Jyväskylä och spelar flickfotboll. Laget består av flickor födda 99-00. Totalt är det 14 flickor som är med.
Ledare för laget är Peter Lindström och Joakim Holmström. På denna sidan kommer vi dagligen skriva in vad som händer.

Måndag 29 juni
10.00 är det avresa med buss till Helsingfors flygplats, Vi beräknar vara där ca.14:00. Planet lyfter 16:00 och vi är på Arlanda 16.00 (då vi får tillbaka vår förlorade timma), om allt stämmer med bagaget hoppas vi vara i Eskilstuna senast 18:30.

Söndag 28 juni
Idag har vi haft en utflykt till Tammerfors och deras tivoli/djurpark.
Där fick alla åka så mycket de ville under 4 timmar. Vi kunde också kolla på delfin showen.

Ikväll är det avslutningsmiddag och gåve utdelning. Från Jyväskylä fick alla varsin filt och från Stavanger och Esbjerg extra USB batteri. Eskilstuna hade en kreditkorts hållare.

Stavanger som vann pokalen lyfter den i skyn! Grattis!

Efter middagen gick alla ut och tog en gemensam lagbild.

Eskilstuna och Triangelns IK tog också en lagbild med flickorna i fin kläder.

Lördag 27 juni
Idag har det varit 2 matcher. På fm mötte vi Esbjerg i sista grupp matchen. Förlust med 3-0, men bästa matchen så här långt. Innebar brons match på em mot samma lag. Denna gång hgav vi dom en riktigt match. Förlust med 2-1 efter samma resultat i halvtid. Rättvisast hade nog varit ett oavgjort resultat. Stavanger vann sedan finalen mot Jyväskylä med 5-0.

Ikväll väntar badhus, bowling och spa samt för konferens deltagare middag med kommunfolk mm. Därefter hoppas vi att det löser sig med att få se U21 matchen mot Danmark. Kan bli skoj att se den ihop med våra danska vänner! Heja Sverige!!

Fredag 26 juni
Idag startade fotbollsturneringen. Det gick så där. Förlust i båda matcherna mot Stavanger 0-12 och Jyväskylä 2-8, men i sista matchen kändes som vi kom igång i andra halvlek som slutade 1-3 och där vi hade många chanser.
Förutom fotboll har det varit besök på anläggningar och konferens möte idag. På kvällen var det utflykt till en äventyrs park med klättring.
imorgon är det match mot Esbjerg kl.9:30 och sedan brons match på em.

Torsdag 25 juni
Resan startade med buss från Munktellarenan, Tuna Trafik körde oss säkert och fint till Arlanda.

När vi sedan kommit iväg från Arlanda lite försenade kom vi fram till Helsingfors. Då blev det lite problem. På 45 minuter skulle vi hinna: få ut våra väskor, checka in igen (med en incheckningen som inte ansåg att vi skulle få göra detta utan att betala en avgift på 30Euro, vilket vi till slut slapp göra), gå igenom säkerhets kontrollen igen och sedan till gaten. Vi var nästan i tid, men tack o lov så hade de meddelat att vi var på väg så planet väntade. Då fick vi åka detta fina propellerplan!

Väl framme i Jyväskylä hade det börjat regna och det ordentligt. Men glad i hågen för att vara framme gick vi in för att hämta våra väskor. Då Kommer flygplans personalen och meddelar att Era väskor är inte med!!
Alla 17 var troligen kvar i Helsingfors. Då var man glad för att spelarna hade lyssnat och packat sin fotbollsutrustning i handbagaget så matcherna inte drabbas imorgon om väskorna ej kommit fram. Nedan står flickorna och väntar förgäves på väskorna.

Förhoppningsvis kommer väskorna med natt flyget och väntar på oss vid frukosten.
Det sista som hände var att ledarna träffades för att gå igenom ett tekniskt möte, dvs gå igenom regler mm.

Imorgon startar vi med frukost kl.7:45, vår första match är kl.10:00 mot Stavanger. Vill ni ha snabbare uppdateringar (hemsidan uppdateras varje kväll) kolla in oss på facebook på denna länk: